Please use this identifier to cite or link to this item: http://mcuir.mcu.ac.th:8080/jspui/handle/123456789/1058
Title: การจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้สื่อนิทานเพื่อพัฒนาความสามารถ ในการเขียนเชิงสร้างสรรค์กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย ชั้นประถมศึกษาปีที่ 5-6 โรงเรียนเบญจคามสามัคคี
Other Titles: The Learning Activity Management by Using Tales as the Learning Material in Thai Strand to Develop the Creative Writing Competency of Grade 5-6 Students Benjakhamsamakkee School
Authors: นวลวรรณ, พูนวสุพลฉัตร
เมธาวี, อดมธรรมานุภาพ
วีระ, วงศ์สรรค์
Keywords: การจัดกิจกรรมการเรียนรู้
สื่่อนิทานเพื่อพัฒนาความสามารถในการเขียนเชิง สร้างสรรค์
Issue Date: Jan-2561
Publisher: วารสาร “ศึกษาศาสตร์ มมร” คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย
Series/Report no.: ปีที่ 6 ฉบับที่ 1;216-221 หน้า
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาประสิทธิภาพของแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้สื่อนิทาน ความสามารถในการเขียนเชิงสร้างสรรค์ และความพึงพอใจของนักเรียน ประชากรที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5-6 โรงเรียนเบญจคามสามัคคี จำนวน 79 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้สื่อนิทาน แบบทดสอบวัดความสามารถการเขียนเชิงสร้างสรรค์ และแบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้สื่อนิทาน วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าร้อยละค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน The purpose of this research was to study the efficiency of the first to the eighth learning plan by using tales as the learning material, the creative writing competency and the satisfaction of the students. The population were 79, grade 5-6 students of Benjakhamsamakkee school. The instrument used for the learning plan by using tales, the test of the creative writing competency and the questionnaire on the opinion of the students towards the learning activity management by using tales. The statistics used for analyzing the collected data were percentage, mean, and standard deviation.
Description: 216-224 หน้า
URI: http://mcuir.mcu.ac.th:8080/jspui/handle/123456789/1058
ISSN: 2408-199X
Appears in Collections:บทความ



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.